Do toho všeho zelené peklo s auty. Zrušíme auta se spalovacími motory, ale my tu máme kamiony, traktory, spoustu vlaků s naftovými motory, to ale zmíněných poradců nedochází, ale stále jim dochází přehnané platy. Nikdo neumí spočítat, kolik by stál přechod na nová, elektrická auta. Je tu problém, o kterém nikdo nemluví. Stará auta, a další dopravní prostředky budou nahrazeny jinými. Ale tak rychle, jak se zaplní silnice novými auty, se zaplní volná prostranství s vraky odstavených dopravních prostředků. Nikdo se nebaví o letadlech, tam se pouze opatrně mluví o obrovské škodlivosti, na nutné vypuštění tun paliva při nebezpečném přistání, raději pomlčím. Stejně tak se mlčí o škodlivosti lodních motorů. Navíc tam zatím nikdo nemluví o náhradě, nebo snad by to bylo jádro?
Dosadit si počet aut a další techniky hmotností kovů, plastů, nadměrným počtem pneumatik k likvidaci, kde by se vše provádělo, muselo by to být vybudováno, a budovat něco nového, aby se něco běžného likvidovalo, to by se náklady asi násobily, nejen navyšovaly. Mluvit o recyklaci je pouze kapka vody v moři. Pokud bychom se řídili radami různých ochránců, nesmíme povolit provoz zařízení, který škodí ovzduší i dalšímu poškozování okolí zařízení. Dá se očekávat jejich odpor a protesty. Tak co vlastně chcete, vážení ochránci?
Problém s dojezdem vozidel s bateriemi je problém. Ne každý jezdí tak, že si bude připravovat seznam jízd a podle toho nabíjet. Nikdo neříká, jak budou vypadat nabíjecí stojany. Jde o další zásah do okolí domů, před firmami pro zaměstnance, parkování u nabíječek, již dnes není u dálnic místo potom budou místa pro odpočinek řidičů následně se uvolní stojan a je po povinné přestávce. Dnes jsou plná i parkoviště před nákupními centry. Kde by byly nabíjecí stojany. Ano, je možné si pořídit vlastní stojan, ale pouze v garáži, nebo na soukromém pozemku. A to podstatné, kolik by stálo pořízení, někdo určí povinné revize elektrického zařízen, co případná porucha, a následný požár?
Jak je vidět, odborníci šlápli vedle. Jsou na řadě jiná řešení, zbývají asi jen ta ironická - koupíme si koně a povozy. Již dnes jsou další chytrolíni s obavami, že dobytek, tedy i koně vypouští plyn, ne z výfuku. U krav se tato kravina již vyslovila a mluví se o snížení počtu stád. Snad vyhraje zdravý rozum a někdo navrhne humánní snížení počtu rádo by ochránců přírody.
Stále častěji slyšíme názory občanů řešit současnou krizi, přidávat nám starosti. Nejde náhodou o snahu odvést pozornost od bezradnosti politiků. A co si budeme povídat, každá výplata politika, řekněme od 150 tisíc měsíčně se počítá. A nám, běžným občanům, stačí naznačit, co vše by se ještě mohlo zdražit a zapomeneme na nějaké zelené nesmysly od různých fanatiků z EU.
Bohumil Poulíček
BP, kategorie: Zpravodajství, týden: 09, ročník: 33, rok: 2023, zobrazení: 79 Zpět
|  | |  |  Tento web neuchovává data návštěvníků. | | |