Jesenický týdeník Online Jesenický týdeník
Dnes je sobota 01.04.2023 16:57, jste 18290460. návštěvník přihlášený jako guest.

Internetová kavárna a klub Plíživá kontraInternetová kavárna a klub Plíživá kontra
 

Koupíme si koně a povozy?

Není to tak dlouho, co jsme málem přidali další svátek do kalendáře, vyřešení problémů s plynem. Nějak se podivně přešly názory, že plyn dovážený v kapalném stavu a následně upravovaný vyřešil problémy v energetice. Ještě nekončí zima a mohli jsme sledovat reportáž v TV, kde ukazovaly plynové kotle, které vykazují poruchy, nebo dokonce jsou nefunkční. Víme, že poruchy na plynových zařízeních mohou být tragické. Od otrav, po výbuchy. Odborník dokázal vysvětlit, k čemu na zařízení dochází, umí to odstranit, ale nejde o běžnou údržbu. Kde jsou ti odborní a dobře placeni poradci politiků? Vyslechli jsme si odborné ekonomické srovnání, vyšší náklady jsme nějak přehlédli a najednou se z ideálního řešení vlády, jak se tím chlubili, stal problém. Podobné problémy jsou i s rafineriemi ropy.. Jiný postup úpravy je na ropu z Ruska a z jiných lokalit. Již vidíme, že problémy se u nás neřeší, pouze posouvají někam, kde reakce přijde v době, kdy to nejmíň budeme očekávat. Podobné chyby se dělaly i s přechodem paliva v elektrárnách. Hnědé uhlí škodí, my jsme pro jistotu uzavřeli i šachty s černým uhlím. To, že černé uhlí je nutné do pecí, při výrobě oceli, naši odborníci nezaznamenali, oni jsou tu přes uhlí, na železo jsou jiní. Tak posloucháme, kolik bude stát obnovení těžby po velmi drahé odstávce šachet.



Do toho všeho zelené peklo s auty. Zrušíme auta se spalovacími motory, ale my tu máme kamiony, traktory, spoustu vlaků s naftovými motory, to ale zmíněných poradců nedochází, ale stále jim dochází přehnané platy. Nikdo neumí spočítat, kolik by stál přechod na nová, elektrická auta. Je tu problém, o kterém nikdo nemluví. Stará auta, a další dopravní prostředky budou nahrazeny jinými. Ale tak rychle, jak se zaplní silnice novými auty, se zaplní volná prostranství s vraky odstavených dopravních prostředků. Nikdo se nebaví o letadlech, tam se pouze opatrně mluví o obrovské škodlivosti, na nutné vypuštění tun paliva při nebezpečném přistání, raději pomlčím. Stejně tak se mlčí o škodlivosti lodních motorů. Navíc tam zatím nikdo nemluví o náhradě, nebo snad by to bylo jádro?

Dosadit si počet aut a další techniky hmotností kovů, plastů, nadměrným počtem pneumatik k likvidaci, kde by se vše provádělo, muselo by to být vybudováno, a budovat něco nového, aby se něco běžného likvidovalo, to by se náklady asi násobily, nejen navyšovaly. Mluvit o recyklaci je pouze kapka vody v moři. Pokud bychom se řídili radami různých ochránců, nesmíme povolit provoz zařízení, který škodí ovzduší i dalšímu poškozování okolí zařízení. Dá se očekávat jejich odpor a protesty. Tak co vlastně chcete, vážení ochránci?

Problém s dojezdem vozidel s bateriemi je problém. Ne každý jezdí tak, že si bude připravovat seznam jízd a podle toho nabíjet. Nikdo neříká, jak budou vypadat nabíjecí stojany. Jde o další zásah do okolí domů, před firmami pro zaměstnance, parkování u nabíječek, již dnes není u dálnic místo potom budou místa pro odpočinek řidičů následně se uvolní stojan a je po povinné přestávce. Dnes jsou plná i parkoviště před nákupními centry. Kde by byly nabíjecí stojany. Ano, je možné si pořídit vlastní stojan, ale pouze v garáži, nebo na soukromém pozemku. A to podstatné, kolik by stálo pořízení, někdo určí povinné revize elektrického zařízen, co případná porucha, a následný požár?

Jak je vidět, odborníci šlápli vedle. Jsou na řadě jiná řešení, zbývají asi jen ta ironická - koupíme si koně a povozy. Již dnes jsou další chytrolíni s obavami, že dobytek, tedy i koně vypouští plyn, ne z výfuku. U krav se tato kravina již vyslovila a mluví se o snížení počtu stád. Snad vyhraje zdravý rozum a někdo navrhne humánní snížení počtu rádo by ochránců přírody.

Stále častěji slyšíme názory občanů řešit současnou krizi, přidávat nám starosti. Nejde náhodou o snahu odvést pozornost od bezradnosti politiků. A co si budeme povídat, každá výplata politika, řekněme od 150 tisíc měsíčně se počítá. A nám, běžným občanům, stačí naznačit, co vše by se ještě mohlo zdražit a zapomeneme na nějaké zelené nesmysly od různých fanatiků z EU.

Bohumil Poulíček


BP, kategorie: Zpravodajství, týden: 09, ročník: 33, rok: 2023, zobrazení: 79

Diskuze nad článkem:

Zpět


 
Společenská kronika
1 Odešli z našich řad
2 Společenská kronika
3 Řádková inzerce
4 Předplatné
Nejčtenější články
Nenadálé odvolání ředitel... - 1860x
Neplatil výživné, teď mu ... - 1510x
Kraj znovu pomůže s rozvo... - 1486x
Mužům AC Gamaspol Jeseník... - 1430x
Únorové novinky za zelený... - 965x
Nejčtenější sloupky
"Chtěl bych se dožít... - 8842x
K ČEMU VOLBY - 3171x
Internetový úvod - 2052x
Hádejte třikrát - 1801x
Mikulovice bez praktickéh... - 698x
JAW Studio
Tento web neuchovává data návštěvníků.