Dle dotazovaných Olomoucký kraj vyniká v oblasti kulturních památek, což si myslí 37 % tázaných, naopak zaostávají hudební festivaly a koncerty. Více než polovina všech respondentů nejčastěji navštěvuje divadla (57 % tázaných) a kina (54 % tázaných). Z výsledků výzkumu lze vidět poměrně velký rozdíl mezi kulturními organizacemi sídlícími v Olomouci, které zná většina respondentů a mezi organizacemi sídlícími v ostatních lokalitách kraje. Mezi nejznámější kulturní instituce patří Moravské divadlo Olomouc, které zná 93 % tázaných, dále Vlastivědné muzeum v Olomouci a Moravská filharmonie (obě zná 87 % respondentů).
Poměrně velká část obyvatel Olomouckého kraje překvapivě získává informace o kulturním dění prostřednictvím tradičních plakátů a vývěsek (43 % tázaných). Je to hned druhá nejčastěji zmiňovaná možnost po jasně vedoucích sociálních sítí. Co se týká výdajů domácností na kulturu, pohybují se nejčastěji do 1000 Kč měsíčně.
„Provedený výzkum byl v takovém rozsahu realizován v Olomouckém kraji poprvé. Výsledky jsou pro nás velmi cenné a jsou v podstatě startovací metou pro následující období. Věřím, že s časovým odstupem 3-5 let bude podobný výzkum opět realizován, abychom byli schopni zjistit vlastní sebe evaluaci v časové řadě,“ doplnil Jan Žůrek, radní pro kulturu.
TZ, kategorie: Zpravodajství, týden: 04, ročník: 34, rok: 2024 Zpět
| | | | Tento web neuchovává data návštěvníků. | | |